Stichting
De Stichting is opgericht in 2012 en is 4 juni 2015 toegelaten tot de WTZi

Bestuur
Het bestuur van de Stichting Buurderij bestaat uit:
Raad van Toezicht (RvT) (onbezoldigd):
Dhr. P. de Lange, voorzitter
Dhr. F. Colenbrander, lid
Mw. A. Nieborg, lid
Bestuurder
Dhr K. Janssens
Beleid en doelstellingen
(Meerjaren)beleid
De Buurderij maakt elke vier jaar een meerjarenbeleidsplan welke de basis vormt voor de jaarplannen.
Personeelsbeleid
Alle medewerkers, stagiaires en vrijwilligers hebben een geldige VOG. De Buurderij heeft vergewisplicht t.a.v. nieuw personeel en doet daarvoor onderzoek naar het arbeidsverleden van de sollicitant. Hiervoor wordt onder andere de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) als bron geraadpleegd.
Het beloningsbeleid is conform de CAO GGZ .
Kwaliteitsrapporten
Financiële Verslagen
Jaarverslagen zijn de vinden op de website van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en sport
De Buurderij heeft sinds 2014 een HKZ certificaat en heeft een ANBI status.
De Buurderij volgt voor haar bewoners en deelnemers de algemene voorwaarden Geestelijke Gezondheidszorg. Zie de website van de SER.